Het forum is verhuisd! Klik hier om naar het nieuwe forum te gaan!

InvisionFree - Free Forum Hosting
Create your own social network with a free forum.

Learn More · Sign-up Now
Welcome to IJslanders. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (5) 1 2 [3] 4 5  ( Go to first unread post )

BELANGRIJK: Verhuizing forum
Shadowfax
Posted: 06-02-2011, 11:36:24

Forumverslaafde
*

Group: Lid
Member No.: 219

Wat een leuk een nieuw forum!! En nu ook nog op een eigen server, das wel erg prettig! Gefeliciteerd dat het allemaal zo geslaagd is!!

Wat misschien een overweging waard is in de toekomst?!.... ik vind het 'jammer' dat het een publiekelijk forum is. Daarmee bedoel ik dat je als buitenstaander, niet lid van dit forum, ALLES kan lezen. In sommige situaties (zoals bijv. HET topic van dit moment, kan dit ook in z'n nadeel werken). Ik begrijp dat een publiekelijker forum ook laagdrempeliger is en dat iedereen zelf goed in de gaten moet houden wat ie schrijft, maar als ik bijv. kijk naar een forum van bitloos rijden, NH etc etc, kan je niet kijken of alleen bepaalde catergorieen bekijken. Mijn voorkeur zou daar dus opzich wel naar uitgaan.

En is er ook een mogelijkheid om net zoals op bokt bijv. al je eigen berichten terug te vinden? Ik vind dat best handig. Er wordt nogal eens een zelfde vraag gesteld en dan kijk je terug in je eigen berichten en kopieer ik mijn antwoord. Soms heeft iemand ook wel eens ergens naar verwezen oid maar dan weet ik de persoon nog wel maar het topic niet meer... ik vind het op bokt een zeer handige optie die ik behoorlijk vaak gebruik.

Overigens, zie het absoluut niet als negatieve aanmerkingen hoor!!! Ik wil heel graag dat het forum NOG beter wordt biggrin.gif
Röskur
Posted: 06-02-2011, 11:43:57

Oprichter, Administrator
*

Group: Administrator
Member No.: 1

Als je naar je eigen profiel gaat, kan je klikken op "Vind alle door dit lid geplaatste berichten". Alleen is het niet zo mooi geordend als in het geval van bokt, hier krijg je namelijk gewoon je laatste berichten, niet in topic-vorm... Als je dat zou willen zou je je moeten abonneren op topics, dan komen ze in een lijstje in je controlepaneel te staan, alleen krijg je dan wel ook elke keer e-mailtjes over de topics.

Privacy: Het is wel zo in te stellen dat je in moet loggen om het forum te bekijken, maar ik vrees dat in de gevallen zoals degene waar ik denk dat jij het over hebt, de personen over wie het gaat zullen registreren of dat ze het van iemand anders horen... Maar ik vind het wel een idee om bepaalde subforums alleen door leden te laten bezichtigen, vooral degenen waarin wat persoonlijkere content wordt besproken zoals praathoekje of foto's ofzo. Zal er naar kijken bij welke subforums dat dan wel/niet handig is, thanks voor de tip!
IJscoFreak
Posted: 06-02-2011, 11:49:35

Gćđingur
*

Member No.: 389

Het is even wennen een nieuw forum.
Ziet er goed uit. Mijn berichtenaantal is nog niet aangepast, maar snap dat dat allemaal veel werk is.
Ik vind alleen de ''IJslander'' als logo echt 3x niks. Vind het logo wat we op dit forum hebben veel beter!
Verder tot nu toe nog geen opmerkingen smile.gif
Shadowfax
Posted: 06-02-2011, 11:53:45

Forumverslaafde
*

Member No.: 219

QUOTE (Röskur @ 06-02-2011, 11:43:57)
Als je naar je eigen profiel gaat, kan je klikken op "Vind alle door dit lid geplaatste berichten". Alleen is het niet zo mooi geordend als in het geval van bokt, hier krijg je namelijk gewoon je laatste berichten, niet in topic-vorm... Als je dat zou willen zou je je moeten abonneren op topics, dan komen ze in een lijstje in je controlepaneel te staan, alleen krijg je dan wel ook elke keer e-mailtjes over de topics.

Privacy: Het is wel zo in te stellen dat je in moet loggen om het forum te bekijken, maar ik vrees dat in de gevallen zoals degene waar ik denk dat jij het over hebt, de personen over wie het gaat zullen registreren of dat ze het van iemand anders horen... Maar ik vind het wel een idee om bepaalde subforums alleen door leden te laten bezichtigen, vooral degenen waarin wat persoonlijkere content wordt besproken zoals praathoekje of foto's ofzo. Zal er naar kijken bij welke subforums dat dan wel/niet handig is, thanks voor de tip!

Dat je berichten terug kunt vinden is nu een stuk prettiger! Dit was precies wat ik bedoelde! Op bokt hebt je idd 'eigen berichten' dan komen de topics naar voren waar je in gepost hebt, maar je kan ook in het profiel van iemand 'zoek gebruikers berichten' bekijken. Dat laatste bedoelde ik en zie ik dus ook op het nieuwe IFforum. Bedankt daarvoor!

En over de privacy gesproken, ik vind dat de leden wel 'beschermd' mogen worden. Inderdaad de wat gevoeligere topics of waar je een heel verhaal schrijft. (Ik was mezelf onlangs aan het zoeken op google en toen vond ik mijn hele verhaal wat ik bij 'paard van de week' had geschreven, inclusief foto's. Daar schrok ik wel van. Ik weet dat iedere letter die je tikt op internet onthouden wordt, maar dat was wel ff iets wat me aan het denken zette.

This post has been edited by Shadowfax on 06-02-2011, 12:12:44
Repin
Posted: 06-02-2011, 11:57:10

Forumverslaafde
*

Member No.: 1.319

Wat is nu de beste plek voor vraagjes over het nieuwe forum? confused.gif
Het zijn minor details hoor, ik ben af en toe wat pietleutig biggrin.gif

* ik krijg in hte nieuwe forum mijn onderschrift niet links uitgelijnd; dat blijft in het midden staan. Kan dat alleen maar zo? Ik vind links uitgelijnd mooier shame.gif

* ik krijg het avatar plaatje dat ik hier heb niet van mijn computer ge-uploaded. Waarom werkt hij wel op het oude en niet op het nieuwe forum confused.gif
pauline
Posted: 06-02-2011, 12:00:43

Renner
*

Member No.: 829

Nou, ik ben ook geregistreerd!
Knap werk hoor, zo´n heel nieuw forum ´bouwen´!
Petje af.
Ik wacht wel even rustig af tot ik een mailtje krijg zodat ik kan inloggen en ga dan op mijn dooie akkertje het nieuwe forum bekijken.
Snap ik net zo´n beetje ´de oude´, moet ik weer wennen aan iets nieuws... nailbite2.gif .
Even slikken, maar gaat helemaal goed komen biggrin.gif.
Röskur
Posted: 06-02-2011, 12:14:39

Oprichter, Administrator
*

@Shadowfax: Ik heb het op het nieuwe forum aangepast.

@Repin: Beste plek is het nieuwe forum. biggrin.gif Daar heb ik ook in forumzaken een topicje aangemaakt voor vragen e.d. Om nu even terug te komen op je vragen... Ik heb HTML nu aangezet in de onderschriften, als het goed is kan je nu met HTML het links uitlijnen. (dus bv <p align=left> of <font style="text-align:left;"> o.i.d., wel de tags weer even sluiten yes.gif ) Waarom de avatar niet werkt... ik heb naar de instellingen gekeken en die staan zoals het hoort... blont2.gif Maar ik kan hem ook handmatig voor je uploaden, stuur ik je een PBtje. smile.gif edit: Ik zie dat het al gelukt is inmiddels?
Drottning
Posted: 06-02-2011, 12:21:47

Renner
*

Member No.: 145

Ook net geregistreerd, goed dat er een nieuw forum komt!
Het logo vind ik ook niet positief uitstralen, vind het prachtig getekend maar vind de verhoudingen en het uitstralen niet helemaal goed.

Jammer dat de database niet meegaat maar aan de andere kant.. een frisse start.
Een beschermd gedeelte van het forum lijkt mij ook niet verkeerd.. gedeeltelijk openbaar kan toch ook?
Röskur
Posted: 06-02-2011, 12:36:13

Oprichter, Administrator
*

Ik heb een aantal subforums privé gemaakt, zoals algemeen over paarden, paard v/d week, foto's, praathoekje... daar worden toch vaak persoonlijke dingen (en foto's) geplaatst dus is alleen voor leden in te zien nu.

Als de drukte rond het registreren wat is afgezakt zal ik een extra, smallere skin maken, en eens kijken naar het logo/andere skins maken! smile.gif
Koekie
Posted: 06-02-2011, 14:59:32

Forumverslaafde
*

Member No.: 142

en wanneer moeten we dan op het andere forum beginnen en is deze uit de lucht ?
Of gaan we nu op twee forums tegelijk ???

Ik vind het wel een mooie indeling van alles . toppie gedaan moderators thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif vooral de advertentie mogelijkheden met wel en niet reageren !! Leuk zo thumbsup.gif thumbsup.gif

Hahhaha het logo is net Juul die heeft zijn oortjes ook zo nailbite2.gif nailbite2.gif

This post has been edited by Koekie on 06-02-2011, 15:00:58
árangur
Posted: 06-02-2011, 15:09:37

Forumverslaafde
*

Member No.: 83

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee had je niet ff kunnen waarschuwen!? ik krijg een hartverzakking hier panic.gif HET ZIET ER HEEL ANDERS UIT!! EN ZE KENNEN ME NIET MEER! hahahaha nou even verder gekeken en oke oke het is wel mooi! Ik zal alleen als de mogelijkheid er is voor het oude logo kiezen.... Je merkt, ik kan érg slecht tegen veranderingen shame.gif shame.gif shame.gif maar ben wel trots op jullie! Wat een werk lijkt me dat.

Nou ik heb me geregistreerd, nu ga ik maar even stofzuigen, en later wel kijken of mijn account alweer actief is biggrin.gif en of ik ook alweer verslaafd ben en heo ik nou precies mijn advertentie moet overhevelen (of gewoon een nieuwe maken, net zo makkelijk)
Sybelle
Posted: 06-02-2011, 15:11:00

Forumverslaafde
*

Member No.: 126

Iris, wat zou het kosten om de data mee te verhuizen? Heb je een prijskaartje? Is het haalbaar om dit met de leden samen te betalen. Of praten we bedrag nieuwe auto?

Ik ga mijn best doen om te wennen op het andere forum. Maar ik hou ook erg van oud en vertrouwd. Vond deze inmiddels zo lekker makkelijk.
Röskur
Posted: 06-02-2011, 15:45:00

Oprichter, Administrator
*

QUOTE (Sybelle @ 06-02-2011, 15:11:00)
Iris, wat zou het kosten om de data mee te verhuizen? Heb je een prijskaartje? Is het haalbaar om dit met de leden samen te betalen. Of praten we bedrag nieuwe auto?

Helaas praten we over hele hoge bedragen... Ik geloof dat het zo'n 4 jaar geleden was dat ik me erin verdiepte, toen het forum nog veel minder groot was, en tóen was het al erg duur (volgens mij iets van 500 dollar). Nu zou het dus echt om spectaculaire bedragen gaan...

Renske, de link ijslanderforum.nl was sneller omgezet dan ik had verwacht!

Dit forum blijft bestaan om oude berichten in te zien, maar het is wel de bedoeling te gaan posten op het nieuwe forum! smile.gif

Inbox opslaan: Als je nog oude berichten uit je Messenger hier wil bewaren, dan kan dat door naar je inbox te gaan en uit het linker menu "Archive Messages" te kiezen. dan kan je al je messenger-berichten opslaan. smile.gif
foska
Posted: 06-02-2011, 16:04:55

Tölter
*

Member No.: 96

Vind het nieuwe forum er mooi uitzien, heb me inmiddels ook al aangemeld.
Maar met een nieuwe naam Foska is Yggur geworden. Zo heet mijn nieuwe ijslander. Heb deze week door mijn knie operatie tijd om me het nieuwe forum eigen te maken. Mooi embleem voor het nieuwe forum. Succes voor alle forummers, we zullen er wel weer aan wennen.
Fylgja
Posted: 06-02-2011, 18:07:10

Renner
*

Member No.: 616

mmm confused.gif

Heb me (ondanks een foutmelding) wel kunnen registeren op het nieuwe forum met de zelfde gebruikersnaam (Fylgja) maar krijg elke keer een foutmelding als ik op "plaats een antwoord" klik om m'n posts door te geven....

Verder is het nog even rommelen met de avatar. Ik zag dat je niet meer een afbeelding rechtstreeks van de computer kunt uploaden, maar dat ie al ergens op internet moet staan... jammer

Maar verder wel een mooi forum, en mooi logo (ook al kijkt ie zo boos) maar dat doet het logo op het "oude" forum ook...

ff afwachten denk ik
InvisionFree - Free Forum Hosting
Create a free forum in seconds.
Learn More · Sign-up Now

Topic Options Pages: (5) 1 2 [3] 4 5 

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0864 seconds | Archive
disclaimer

IJslanderforum.nl kan op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor op het forum geschreven dingen en dergelijken.