Het forum is verhuisd! Klik hier om naar het nieuwe forum te gaan!

InvisionFree - Free Forum Hosting
Free Forums. Reliable service with over 8 years of experience.

Learn More · Register for Free
Welcome to IJslanders. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (2) [1] 2  ( Go to first unread post )

Even voorstellen
Milo
Posted: 31-01-2011, 09:49:17

Stapper
*

Group: Lid
Member No.: 1.859

Hallo allemaal!!

Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar het wordt wel is een keer tijd dat ik mezelf netjes voorstel shame.gif

Ik ben Milène, 27 jaar oud en woon sinds een kleine 2 maandjes samen met de man van mijn dromen loveys.gif in een leuk appartementje in een dorp onder de rook van Schiphol samen met mijn twee langharige rode kruising noorse boskatten.

Ik heb 4,5 jaar geleden een arabisch volbloed veulen gekocht, deze is inmiddels bijna 5. Een heerlijk dier, maar jammer genoeg hebben wij onder het zadel niet de klik die we op de grond wel hebben. Hij kan erg explosief zijn... Hierdoor ben ik er begin december afgevallen. Helaas ben ik toen verkeerd gevallen en heb ik mijn nek en rugwervels wat verplaatst en beschadigd. Gelukkig gaat dat steeds beter, maar wat ik overgehouden heb is toch een beetje spanning. Spanning die hij als geen ander aanvoelt en overneemt met als gevolg dat het cirkeltje compleet is.

Na een ritje op de jonge ijslandermerrie van een vriendinnetje en stalgenootje ben ik tot de conclusie gekomen dat dat is wat ik leuk vind en dat dat ook precies is wat ik mis in mijn jonge arabier. Buitenrijden en een pittig karakter, maar wel een regelbaar karakter!! Ik heb hem aangekocht met als doel endurance te gaan rijden, maar hij vindt dressuurrijden vele malen leuker... Tja en daar zit direct ook het volgende knelpunt... Ik heb absoluut geen passie voor de dressuur pukey.gif Ja zo af en toe is wat dressuurmatig onderhoud vind ik prima, maar ik ambieer geen dressuurcarriere. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de endurance nog steeds graag wil, maar wel op 'recreatief' niveau. Klasse I, II, misschien een klasse III, maar dan houdt het voor mij wel op. Ik wil plezier, ik wil lol en niet steeds een gevecht aan moeten gaan om daar te komen wat ik wil.

Hoe moeilijk is het als je er achter komt dat je met je grote paardenliefde niet dezelfde passie deelt sadley.gif

Na lang nadenken, twijfelen en nog meer twijfelen heb ik de beslissing genomen om voor mijn arabierenman een nieuw vriendinnetje te zoeken en zelf op zoek te gaan naar een ijslander. En dat is precies waar we nu beland zijn.

Zo toch nog een heel verhaal geworden!!

Liefs, Milène
10eke
Posted: 31-01-2011, 09:59:27

Tölter
*

Member No.: 1.534

Hartelijk welkom hier !!
Heel veel succes met het zoeken naar een leuk maatje.
Je zult er vast geen spijt van krijgen.
Níniel
Posted: 31-01-2011, 10:01:15

Forumverslaafde
*

Member No.: 24

hoi,
welkom op het IJslanderforum. Hartstikke leuk dat je zoektocht je uiteindelijk bij de IJslanders heeft gebracht.
Het zoeken en finden is al een hele leuke opgave, dus daar wens ik je alvast veel plezier mee.
Maar IJslanders kunnen ook explosief zijn hoor..alleen zijn er inderdaad wel veel die goed te regulieren zijn en waarmee je samen op één lijn kunt komen. Maar ja, overal zit werk aan.
Hoe dan ook, het is een geweldig leuk ras en ik zou geen ander meer nemen. Niet alleen vanwege de gangen, juist vanwege hun karakter en uitstraling.
Veel leesplezier hier!
groetjes Neel
Sybelle
Posted: 31-01-2011, 10:04:40

Forumverslaafde
*

Member No.: 126

Welkom. biggrin.gif
Er zijn hier meer mensen die overgestapt zijn van Arabische Volbloeden naar IJslanders. Ik ook nadat de mijne overleden was. Maar ik mis het wel, hoor. Ik zou er best weer een willen. In IJslanders vind ik wat weinig gang zitten in galop. Maar goed, Arabier kreeg ik niet aan het tölten. Zag hij het nut niet van in. En snelle galopeurs zijn er hier meer dan knappe tölters dus die leen ik af en toe. hypocrite.gif
myke
Posted: 31-01-2011, 10:54:54

Forumverslaafde
*

Member No.: 170

Welkom hier bye.gif
Succes met je zoektocht naar een geschikte IJslander biggrin.gif

Hier vroeghûr ook een arabier (bij)gereden van een vriending, wel het wat grotere formaat. Niet geschikt voor de drafbaan, Russisch exemplaar, schimmel, Drug afstamming. Nu van zijn pensioen aan het genieten. Je berichtje herinnert mij eraan dat ik binnenkort een keertje op bezoek moet gaan hypocrite.gif

Vergis je niet in de IJslanders en hun karakter nailbite2.gif Er zijn hele fijne IJslanders met prima reguleerbaar temperament, je hebt er ook exemplaren tussen zitten met een explosief karakter.

Die van mij heeft weinig/gematigd temperament, maar kan wel in ene explosief reageren (+ veel looplust = hard gaan). Op een stuk plastic, een dekje, een deken of een jas kan hij bv explosief reageren. Pfff... stalgenoten met ''gewone'' paarden kwamen prompt van het weekend eens even kijken wat er gebeurde toen ik mijn fleece voor zijn neus heen en weer aan het wapperen was (uittrok dus). ''Hé, een IJslander die de lucht in gaat?!!?!''

Looplust is ook wel prettig als je graag verder wilt in de endurance. Je kan Tonkie, Miriam, Repin eens benaderen. Die rijden geheel niet onverdienstelijk met hun IJslanders endurance thumbsup.gif

Succes in je zoektocht!

Marijke
kvika
Posted: 31-01-2011, 11:01:00

Forumverslaafde
*

Member No.: 43

welkom hier!
tja, ijslanders zijn nu eenmaal 1000 keer leuker dan "gewone" paarden.

waar waait de rook heen van schiphol?
veel succes met het vinden van je paard.

gr
Spinet
Posted: 31-01-2011, 11:08:54

Forumverslaafde
*

Group: Administrator
Member No.: 190

welkom biggrin.gif

we hebben een paar endurance ruiters hier. Waaronder Tonkie die echt mega afstanden rijdt met haar ijslanders
Ze kan je zker meer vertellen wat handig paarden zijn hiervoor biggrin.gif
mir
Posted: 31-01-2011, 11:21:21

Forumverslaafde
*

Member No.: 28

Hoi,

ook namens mij welkom hier op dit gezellige forum. Vervelend hoe het gegaan is met je paard. Jammer dat hij weg moet, maar wel verstandig denk ik. Succes met het vinden van DE IJslander voor jou. Wat zoek je precies (oud/ jong, beleerd/onbeleerd, ruin/merrie)?

Ik ben trouwens Mirjam, 36 jaar, en woon samen met man en 2 kinderen in Drenthe. Wij hebben 3 IJslanders, 4 grotere gangenpaarden en 2 op komst, 2 Friezen, 1 New Forester (voor dochter) en nog wat Fjorden.

Mirjam
Milo
Posted: 31-01-2011, 11:22:46

Stapper
*

Member No.: 1.859

Jeetje wat leuk al zo snel zo veel leuke reacties!!

De reden dat juist een ijslander zo trekt is, behalve de extra gang wat ik als een mooi extra'tje beschouw, met name het feit dat het zulke karakterdiertjes zijn met flink wat temperament. Dat is ook wat me zo aantrok (en nog steeds!) in de arabier. Het enige wat met mijn arabierenman zo jammer is is dat hij, als hij schrikt enorm explosief kan reageren. En dan niet rennen of opzij springen, maar echt explosief lenig met 4 benen de lucht in. Daarnaast is dit een dier wat er veel beter van wordt als je hem 5 of 6 keer in de week echt dressuurmatig aan het werk zet. Dan zijn zijn explosies ook een stuk minder. Maar met een druk leven en fulltime baan zit dat er voor mij niet altijd in en daarbij vind ik de dressuur na 5 of 6 dagen helemaal niet leuk meer clown.gif

Een ijslander combineert naar mijn idee twee punten die ik heel belangrijk vind en dat is aan de ene kant het temperament en de looplust, maar aan de andere kant ook het fijne karakter en het feit dat juist het temperament iets meer regelbaar is. Daarnaast ben ik absoluut geen 'grote paardenfan', het merk even daargelaten... Tja en dan het uiterlijk kwijl.gif Ergens zijn de overeenkomsten ver te zoeken, maar voor mij is het een heel logische stap.

Vrijdagmiddag voor de 2e keer bij een 5 jarige kijken en ik hoop dat het nog net zo klikt als de eerste keer!! Een 4-ganger, nog niet ingetolt. Dit laat hij in de overgangen al wel zien! Maar daarnaast heeft hij een hele sterke draf en een fijn gesprongen galop. Met name de draf vind ik belangrijk, ook met het oog op wat recreatief endurance rijden.

Ik houd jullie op de hoogte bye.gif
Koekie
Posted: 31-01-2011, 11:22:54

Forumverslaafde
*

Member No.: 142

Hoi , welkom

Waar zit je onder de rook ??
Wij zitten met de Ijslanders in Aalsmeer/ schilhol oost .

Succes met het zoeken naar een bravelander , wij hebben er een voor mijn zus gevonden [ de braafste die er is in NL hahahahaha ] dus dat gaat zeker lukken voor je .

Maak gewoon een heel wensen pakket en je komt gegarandeerd met iets heel anders thuis en dat is jou IJslander .[ of 2 ...................3 net als ik nailbite2.gif ]
Wieke
Posted: 31-01-2011, 11:31:37

Forumverslaafde
*

Member No.: 18

Hoi Welkom hier!!!

Tja... ik hoor het wel vaker. Natuurlijk zitten er onder IJslanders ook hele explosieve gevallen. Maar met 4 beentjes de lucht in ben ik nog niet tegen gekomen. Wel 'rennen'...

Ben jij bij toeval bij Stal Valkering geweest voor Dreki? Ofwel "Jaap"? Marjo had het over een leuke meid met een jumpie arabier... vandaar de link....

Groetjes, Wieke
Yölto
Posted: 31-01-2011, 12:33:44

Renner
*

Member No.: 1.410

Welkom! heel veel succes met het zoeken naar een ijslander, gaat vast een zeker lukken! biggrin.gif
kvika
Posted: 31-01-2011, 14:46:03

Forumverslaafde
*

Member No.: 43

misschien is pretta wat voor je? ik verkoop mijn zelf gefokte merrie van 7 ( in mei)
officieel verkoop ik haar pas in mei/juni,maar als de juiste persoon zich nu al aanbied....

gr
leonielitfrid
Posted: 31-01-2011, 17:34:31

Draver
*

Member No.: 1.811

MILENE!!! cheer.gif

Hier de schuldige, die Milo aan haar nieuwe ijslanderverslaving heeft geholpen.. Na een bosritje op mijn Litfrid..tja daar kan niets of niemand tegenop he! Dan is de keuze makkelijk gemaakt! nailbite2.gif
Welkom op het forum dinnetje! bye.gif

@ Koekie: Wij en de paardjes wonen in Hoofddorp!
Blíkske
Posted: 31-01-2011, 18:30:39

Forumverslaafde
*

Member No.: 161

hallo Milo, ook welkom hier! Grappig, voor mijn gevoel ligt een arabier juist vrij ver van een ijslander, maar ik hoor vaker mensen die juist die combinatie hebben (gehad)! Kan je natuurlijk helemaal volgen in je keuze biggrin.gif en nou ja, klinkt ook wel als een verstandige.. Benieuwd wat je gaat vinden, hou je ons op de hoogte?!

ps als ik je nog een tipje mag geven, als je een paard zoekt, en zeker als je nog nieuw bent in de ijslanders.. ga vooral als het kan veel paarden uitproberen! Al is het maar met een les ofzo (dus niet zozeer in zoektocht) maar de overgang is naturlijk toch best groot, en ik zou me voor kunnen stellen dat het goed is om eerst veel ijslanders uit te proberen om echt duidelijk te krijgen wat je goed ligt.. (maar ja, als er al eentje je hart gestolen heeft is het natuurlijk ook wel gewoon goed, of iig 'te laat'... wink.gif )
veel plezier en succes!
Karina.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Create a free forum in seconds.
Learn More · Sign-up Now

Topic Options Pages: (2) [1] 2 

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0871 seconds | Archive
disclaimer

IJslanderforum.nl kan op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor op het forum geschreven dingen en dergelijken.