|
Te koop: stoere merrie met karakter!
Glefsa frá Hófi (1998) Roodvos, ca. 1.36 m
Slim, onafhankelijk en zelfverzekerd … dat is onze Glefsa. Een stoere rode 'bol' met karakter! Glefsa staat al langere tijd low profile te koop. In de training heeft ze zich de laatste tijd enorm ontwikkeld. Ik vind haar superfijn om te rijden en zou nog best een hele tijd met haar verder willen werken. Dan is de verleiding natuurlijk groot om de verkoop weer uit te stellen, maar wij hebben wat te veel paarden en juist Glefsa is nu echt klaar voor een eigen baas die net zo veel plezier aan haar kan beleven als ik. Glefsa is als rijpaard zeer goed bevestigd, fijn aan de hulpen en heeft een superconditie. Ze heeft grote losse bewegingen die door de ruiter wel goed ondersteund dienen te worden met een stille, stabiele zit. Bij een ruiter die zelf te los of te beweeglijk is, of die nog geen goede balans heeft, zal ze snel op de voorhand vallen. Glefsa beschikt over een gemakkelijke tölt met veel tempobereik, van mooi langzaam en gedragen tot lekker snel. Verder heeft ze een ruime en comfortabele draf en een dito galop. Haar stap is eveneens ruim. Glefsa is lekker voorwaarts maar laat zich prima reguleren als je haar goed op je zit rijdt. Ook reageert ze erg goed op stemhulpen. Verkeer en dergelijke doet haar niets. Ze gaat probleemloos alleen of in een groep naar buiten. Glefsa heeft goed beheersbaar eczeem en desondanks (ook 's zomers) een mooie bos manen en een volle staart.
Ik vind Glefsa het best passen bij een veelzijdig ingestelde, actieve ruiter met enige ervaring en rijtechnische bagage. Wil je op basis van bovenstaande omschrijving eens nader kennismaken met deze stoere dame, neem dan contact op.
Foto's kunnen gemaild worden, evenals een filmpje van Glefsa onder het zadel.
Prijscat. B
This post has been edited by Marieke on 24-11-2010, 13:58:41
|