Het forum is verhuisd! Klik hier om naar het nieuwe forum te gaan!
| Welcome to IJslanders. We hope you enjoy your visit.
You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.
Join our community!
If you're already a member please log in to your account to access all of our features:
|
Hoe spreken we het uit Eyjafjallajökull, Filmpje
| Sprógur |
|
Forumverslaafde

Group: Lid
Member No.: 318

|
|
|
|
| Jana_Bjarni |
|
Forumverslaafde

Member No.: 728

|
Hahahahaha  NICE TRY!! Grappig, al die varianten!!! Ik zou het zelf geen haar beter kunnen hoor, daar niet van
|
|
|
| Spinet |
|
Forumverslaafde

Group: Administrator
Member No.: 190

|
hahahaha
|
|
|
| Repin |
|
Forumverslaafde

Member No.: 1.319

|
|
|
|
| Yndi |
|
Forumverslaafde

Member No.: 368

|
Die IJslanders hier lachen zich echt rot om alles wat men van de eyjafjallajökull probeert te maken. Hoeveel filmpjes en geluidsfragmenten ik daar al niet over gehoord heb...  Maarja, het is ook wel grappig. Ik begrijp allebei de kanten, want ijslands is natuurlijk niet mijn moedertaal en weet dat er behoorlijk wat tongbrekers in zitten, maar als je het eenmaal ijslands begrijpt/kan uitspreken is het eigenlijk een doodsimpel woord! Maarja, wel knap dat er toch mensen zijn die het redelijk hun strot uit krijgen terwijl ze geen ijslands spreken!
|
|
|
| jon-ur |
|
Forumverslaafde

Member No.: 33

|
*proest* maar vergeet niet dat de Engels een hele andere klemtoon heeft dan het ijslands. Maar moet zeggen dat ik boeiende hoor langskomen die ik zelf niet op die manier mijn bek uit krijg. Het enige dat mijn tong breekt is die stomme T voor een dubbele L. @Mieke: kan me voorstellen dat ze zich blauw lachen! Dat hebben ze ook hartelijk gedaan toen ze mij een paar woorden ijslands probeerden te leren tijdens een tour van 10 dagen. Geloof me dat is ontzettend mislukt This post has been edited by jon-ur on 20-04-2010, 14:46:39
|
|
|
| tanjor |
|
Stapper

Member No.: 1.211

|
|
|
|
| Smieszka |
|
Forumverslaafde

Member No.: 1.360

|
|
|
|
| Sprógur |
|
Forumverslaafde

Member No.: 318

|
Ja die is ook leuk nu weet ik hoe ik het uitmoet spreken  wat een taal.
|
|
|
| árangur |
|
Forumverslaafde

Member No.: 83

|
Ja dat vroeg ik mij dus al af, jokull betekent gletsjer, dus dat is de naam van de gletsjer die op de vulkaan ligt volgens mij. Maar misschien is er een naam voor beide? of heeft de vulkaan gewoon geen naam?
|
|
|
| tanjor |
|
Stapper

Member No.: 1.211

|
Van wikipedia :'De ijskap van de gletsjer bedekt de 1666 meter hoge vulkaan Guðnasteinn die relatief vaak is uitgebarsten sinds de laatste ijstijd.'
Ik denk dat die vulkaan dus Guðnasteinn heet, maar waarom ze het dan constant over de gletsjer hebben..
|
|
|
| Roeanne |
|
Draver

Member No.: 1.393

|
hahahaha! Leuk filmpje! Zelf zat ik tijdens de uitbarsting in New York met school, dus hebben we een extra week in New York gezeten, ik ben vanochtend op schiphol aangekomen en we zouden vorige week zondag thuiskomen!  Ik vond het niet erg hoor, New York is niet verkeerd om vast te zitten  En daar kwamen we Doutzen Kroes ook nog tegen, die twitterde nog over ons, we hebben zelfs in het AD en de leeuwarder courant gestaan! Kortom, hardstikke leuk!
|
|
|
Track this topic
Receive email notification when a reply has been made to this topic and you are not active on the board.
Subscribe to this forum
Receive email notification when a new topic is posted in this forum and you are not active on the board.
Download / Print this Topic
Download this topic in different formats or view a printer friendly version.
disclaimer
IJslanderforum.nl kan op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor op het forum geschreven dingen en dergelijken. |
|