Vandaag dus voor de controle echo naar de kliniek en daar achteraan had ik een afspraak voor een second opinion bij de Lingehoeve gemaakt.
Eerst bij m'n eigen dierenarts, toen we aankwamen moesten we nog een tijd wachten omdat ze nog met een operatie bezig waren.....ik kreeg steeds meer de bibbers van dat wachten, bah.
Dan eindelijk draven op de volte op harde ondergrond, mmm niet echt goed volgens de dierenarts. Trees wilde niet in draf maar tölte.
Op naar de echo, geen verbetering

G#$%@%&* ik had me er al wel op ingesteld maar als je het dan ook echt hoord moet je toch wel ff slikken. Dat wordt dus opereren.
Oh en ja heb je nog wat van Erik Bergman gehoord? Die had ik namelijk de echo's ook opgestuurd om naar te kijken. Helaas kon hij daar niets mee dus heb ik een afspraak voor hier gelijk achteraan gemaakt.
Mooi zei m'n dierenarts want ik had je sowieso naar hem doorverwezen voor de operatie. Geweldig dus dat ik die afspraak al had gemaakt.
Dus op naar de volgende kliniek.
Nou daar begon het circus, eerst het hele verhaal gedaan, alles over Trees zelf verteld en toen naar het klinisch onderzoek.
Stappen draven op de rechte lijn, op de volte op harde bodem, op de volte in het mulle zand met ook een galopje en de buigproef. Pffff ikke buiten adem en Trees oh zo blij van al dat rennen. En geen pasje kreupel!!!
Kijk dat is positief zei Erik, zelfs op de buigproef echt helemaal niks.
Dus op naar de echo. Eerst nog ff scheren, man ze heeft me nu toch een bloot been

Ik heb nog nooit zo'n uitgebreide echo zien maken en een hoop code geabracadabra

ja zegt hij ik leg het je straks allemaal uit, wij zijn ff bezig met Spaans voor beginners
Mmm een heeeeeeeel ieniemienie onregelmatigheidje dus toch ook foto's maken om een scheur in het bot uit te kunnen sluiten. Dus 5 foto's gemaakt en Trees op stal gezet en naar de bespreek kamer.
Nou zegt hij ik ben heel positief

Noortje en ik keken elkaar aan en wisten eigenlijk niets te zeggen.....
Op het white bord tekende hij het onderbeen met banden, pezen etc. voor de uitleg en begon met de echo en de foto's ernaast met de uitleg.
Tjee zeg wat geweldige dierenarts om dit zo duidelijk en overzichtelijk uit te leggen.
De foto's waren top, geen scheur in het bot en prachtige gezonde benen. Het onregelmatigheidje was totaal normaal, hebben alle paarden wel.... Pfffff
Echo ook goed alleen wat vocht in de sesamschede, een erfenis van de klap en blessure die door de rust, Reiki van Han, stenentherapie van Marjan en het afspuiten tot rust is gekomen!
Advies: rijden

ik dacht dat ik gek werd, keek op mijn onnozelst naar de dierenarts en zei, dhuh mm tss bllll pardon? Ja rijden, stappen zoveel je wil en de eerste 2 weken 5 minuten draf of tölt dan 2 weken 10 minuten draf of tölt, dan 2 weken 15 minuten draf of tölt en dan bellen hoe het gaat en kijken of we een controle echo gaan maken.
Ik viel zowat flauw en kreeg bijna de slappe lach, voelde me die jongen uit de Axe reclame, zweette als een otter, wist niet wat me overkwam,
IK MAG ER WEER OP
Ben net bij Treesie geweest, ze was zoooooo moe en stond te soezen op stal. Heb haar lekker gelaten en ben naar huis gegaan.
En morgen gaan we lekker samen op pad, genieten van het mooie weer, van het bos, van elkaar!
Ik ben blij, HEEEEEEL BLIJ!!!!!!! This post has been edited by Brosa on 28-05-2009, 18:40:04