Het forum is verhuisd! Klik hier om naar het nieuwe forum te gaan!

InvisionFree - Free Forum Hosting
Create a free forum in seconds.

Learn More · Sign-up for Free
Welcome to IJslanders. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Surfer redt kangoeroe van verdrinkingsdood
Sprógur
  Posted: 14-05-2009, 13:00:10

Forumverslaafde
*

Group: Lid
Member No.: 318

Surfer redt kangoeroe van verdrinkingsdood
Australië mag dan te veel kangoeroes hebben, de gemiddelde Australiër waagt nog steeds zijn leven voor het springende dier. Zoals de 46-jarige Neil McCallum en zijn zoon Jazz.
user posted image

Recht de zee in
De twee waren op ochtendwandeling op het strand in Kirra Beach toen een jonge kangoeroe hun pad kruiste. Het beestje hupste de golven in en begon te zwemmen. Omdat de laatste dagen enkele hamerhaaien in het gebied waren gespot, hielden vader en zoon de kangoeroe enige tijd in het oog.

Geen hond
"Er kwam een man naar ons die zei: 'Jeez, je hond zwemt wel erg ver in de zee'. Ik antwoordde: 'Dat is geen hond, maar een kangoeroe.'" Op dat moment begon het de Australiër te dagen dat het dier gauw in de problemen zou komen. Hij ging thuis zijn surfboard halen en schoot het dier te hulp.

Worsteling
"Hij was erg bang toen ik hem eindelijk bereikte. Ik probeerde hem bij de rug te grijpen, maar het schudde af zoals een wild beest. Samen worstelden we een tijdje, tot ik hem op mijn surfboard kreeg. Hij vond het moeilijk om er op te blijven." Maar de missie slaagde en man en kangoeroe landden veilig op het strand. "Hij had een tijdje nodig om te herstellen, en hupste dan weg."

Niets speciaals denkt u? Toch wel, want het gebied heeft normaal gezien geen kangoeroes. De meest voorkomende dieren in Kirra Beach zijn boskalkoenen en koala's. (hlnmontreal/edp)
InvisionFree - Free Forum Hosting
Join the millions that use us for their forum communities. Create your own forum today.
Learn More · Sign-up Now

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0490 seconds | Archive
disclaimer

IJslanderforum.nl kan op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor op het forum geschreven dingen en dergelijken.