Het forum is verhuisd! Klik hier om naar het nieuwe forum te gaan!

InvisionFree - Free Forum Hosting
Fully Featured & Customizable Free Forums

Learn More · Sign-up Now
Welcome to IJslanders. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Wanneer gaat je paard met "pensioen"?
Anja
Posted: 06-04-2010, 14:16:00

Gęšingur
*

Group: Lid
Member No.: 144

Je hoort vaak dat IJslanders nog tot op "hoge" leeftijd gereden worden.

Ik vroeg me af op welke leeftijd jullie IJslander met "ouderdomspensioen" is gegaan en wat je daartoe heeft doen besluiten.

Ook ben ik benieuwd hoe vaak en op welke manier jullie nog aan het werk zijn met
"de oudjes".

Anja bye.gif
monburg
Posted: 06-04-2010, 17:32:06

Renner
*

Member No.: 178

Mijn paard wordt in mei 20. Vind je dat oud?
Vorig jaar zomer liep hij nog de sterren van de hemel. Nu is hij wat moeizaam de winter uitgekomen. Hij komt langzaam op gang en loopt eigenlijk pas aan het einde van de rit weer soepeltjes.
Hij heeft zulke periodes wel eens vaker gehad, maar nu vraag ik mij voor het eerst af of het door zijn zijn leeftijd komt en zoek ik het niet meer alleen in verharen, voeding, toe aan vakantie etc....

Daarom vind ik dit een leuk topic. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met hun (min of meer) oudere paarden.

Monique
Jantine
Posted: 06-04-2010, 19:50:57

Forumverslaafde
*

Member No.: 159

Ik heb twee oudere merries; Hekla, geboren in 1984, en Hrönn, geboren in 1985. Beide merries rijden nog minimaal 4x per week een uurtje en doen niet onder voor de jonge paarden. Wel lopen ze met jonge en lichte ruiters, maar ze doen het prima. Zelfs springen en balkjes lopen vinden ze leuk.

Ze eten wel wat meer dan de jongere paarden en ik laat wat vaker controleren door de tandarts. Maar ze zijn nog net zo soepel als de jonkies. Hopelijk blijft dat ook nog een hele tijd zo.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Free Forums. Reliable service with over 8 years of experience.

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0516 seconds | Archive
disclaimer

IJslanderforum.nl kan op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor op het forum geschreven dingen en dergelijken.