Het forum is verhuisd! Klik hier om naar het nieuwe forum te gaan!

Create your own social network with a free forum.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to IJslanders. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Vanuit Belgie, toch ook nog effe voorstellen
foska
Posted: 06-02-2011, 11:06:58

Tölter
*

Group: Lid
Member No.: 96

Ik heet Nicole, ben hier bekend als Foska op het forum, heb me aangemeld bij het nieuwe forum als Yggur. (nieuwe ijslander)
Ben vanaf mijn 4e bezeten van paarden, nu inmiddels 45 jaar.
Dus reken maar uit (leeftijd). Ben begonnen bij Mieke Last, ponyclub de vrijbuiter.
Dit was vroeger de naam, nu heet het ponyclub Maastricht.
Hier is mijn ijslandervirus begonnen, dus al heel lang geleden.
Heb bij Mieke mijn 1e pony gekocht, kruising van ijslander/bosnisch/fjord.
Pjottr. Hier heb ik vanaf mijn 15e veel plezier mee gehad. Helaas heeft hij hoefkatrol gekregen en later een voetbeentje gebroken op 21 jarige leeftijd.
Toen hebben we hem naar de paardenhemel laten gaan. Ik had inmiddels ook al een echt paard gekocht (KWPN merrie van 2,5 jaar) Zij (Shelly) is inmiddels 22 jaar. Toen we Pjottr hebben moeten afgeven ben ik teruggegaan naar inmiddels Okke Last om een nieuwe kruising ijslander te kopen, was meer ijslander dan Pjottr. Dit was Foska, hier in dit forum wel bekend
Op mijn verjaardag 2 jaar geleden heb ik een nederlands minipaardje (merrie) gekregen, was toen 5 maanden. Linzy. Is eigenlijk het grasetertje voor de zomermaanden achter het huis.
Maar het echte ijslandervirus bleef toch kriebelen. Totdat ik vorig jaar een advertentie zag opt Tolt. Van een zwarte ijslander zonder papieren, nu 4,5 jaar.
Had altijd al graag een bonte of een zwarte ijslander willen hebben. Dit was mijn kans, had geen papieren, dus was niet zo heel duur.
Toen hebben we een hele wereldreis gemaakt naar Overijssel om te gaan kijken naar een ijslander in de sneeuw. Meteen verliefd. Foska is toen teruggegaan naar Okke, helaas door zijn overlijden heeft hij snel weer een nieuwe baas moeten zoeken. Maar hier zijn we al op bezoek geweest en zij is geweldig.
Dus 3 februari vorig jaar zijn we Yggur gaan ophalen. Om 6 uur 's morgens vertrokken vanuit belgisch limburg en we waren 's avonds om 18.00 uur weer thuis. Inmiddels heeft Yggur via DNA bepaling Nederlandse Stamboek papieren.
Dus heb ik nu na 45 jaar een echte ijslander.
Ben nu bezig met het inrijden. Hij is fantastisch, ga lekker rijden in het bos helemaal alleen. Dit is mijn droompony.

Oja heb ook nog een man (Sjaak) en zoon (Dennis,17 jaar) en 2 border collies en 2 cavia's.
Met 1 border collie doe ik gehoorzaamheidswedstrijden.
Ik woon ongeveer 6 km. van Maastricht aan de belgische kant. De achterkant van mijn huis grensd aan uitgestrekte bossen met uren rijplezier. En mooi uitzicht.
Hopenlijk zien we ons weer via het andere forum.

Puckinou
Posted: 06-02-2011, 11:45:12

Draver
*

Member No.: 1.876

Hoi Nicole, leuk om meer over je te weten. Was jij het niet die een knie-operatie onderging? Zoja, is het goed gegaan? Groetjes, Colette
Níniel
Posted: 06-02-2011, 14:05:48

Forumverslaafde
*

Member No.: 24

Hoi, welkom op het forum. Ik heb je naam ook al gezien inderdaad, er zitten meer Belgische vrienden op.
Veel plezier met je échte IJslander!!!

groetjes Neel
lilly
Posted: 06-02-2011, 14:59:54

Forumverslaafde
*

Member No.: 1.306

Hallo Nicole.leuk dat je je voorsteld veel plezier op het forum en ik ben benieuwd naar de foto s en evtl filmpjes (ook van je andere dieren). smile.gif
Wieke
Posted: 06-02-2011, 19:40:08

Forumverslaafde
*

Member No.: 18

Hoi Nicole, welkom hier! Dus als pukkie leren rijden zonder zadeltje bij Mieke en Okke... moet een bijzondere ervaring zijn om zo vrij te leren rijden.... stiekem jaloers... en ook nog wonen in een prachtige omgeving...

Geniet van Yggur en ik hoop nog veel foto's van jullie samen voorbij te zien komen!

Groetjes, Wieke
foska
Posted: 06-02-2011, 23:37:21

Tölter
*

Member No.: 96

Als mijn knie beter aanvoelt zal ik weer wat foto's maken. En plaatsen via het nieuwe forum. Heb dit bericht ook laten overplaatsen. We zullen moeten afscheid nemen van deze locatie.
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0672 seconds | Archive
disclaimer

IJslanderforum.nl kan op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor op het forum geschreven dingen en dergelijken.