Het forum is verhuisd! Klik hier om naar het nieuwe forum te gaan!

InvisionFree - Free Forum Hosting
Create a free forum in seconds.

Learn More · Sign-up Now
Welcome to IJslanders. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (2) [1] 2  ( Go to first unread post )

Voer kopen is niet makkelijk, Wiel opnieuw uitgevonden???
Torfi
Posted: 03-01-2011, 18:42:49

Gæðingur
*

Group: Lid
Member No.: 22

Al enige tijd stond Torfi op Marstall voer, zowel de Vito als de Champion.
Perfect voer voor hem en hij deed het er super op. Toen Horsewellness dicht ging heb ik het voer gehaald bij de fam. Groven, maar dat moet op afspraak. Beetje onhandig, dus op zoek naar een oplossing.. ander voer.
Pavo is goed verkrijgbaar, geprobeerd, maar was het ook niet. Hier op stal is ook Hugho verkrijgbaar en dat geprobeerd. Maar nu een maand later heeft Torfi een dikke harde manenkam en is hij totaal uit conditie. Hij glimt niet meer en is na 30 minuten rijden totaal buiten adem. Ook het uitstappen duurt lang, voordat hij weer op adem is. En dat terwijl hij 5 dagen in de week gereden/gelongeerd wordt en altijd een super goede conditie had. Dus nee, dit was het zeker niet. Ik wil weer terug op de Marstall, maar dan wel makkelijk kunnen halen.

Afijn het is even 45 minuten rijden (heen en moet dan ook weer terug, totaal 1,5 uur onderweg... maar dat heb ik er voor over.. meteen een voorraad meenemen).
Vandaag belde ik die voerhandel of ze de Faser-light op voorraad hadden en de Vito, want anders rij ik voor Jan met de korte achternaam..
Waarom wilt u over op Marstall?? Ehh nou het bevalt me goed.
Wat voer u nu dan?? Hugho en dat gaat niet. Paard heeft een dikke opgezette manenkam, uit conditie ect...

En toen kwam het... mijn paard was aan het ontgiften. Hugho is het beste wat je kan voeren. Nee, de rest is allemaal bagger. Verkooppraatjes en zakkenvullers zijn het de fabrikanten van de andere merken.

"Kijk mevrouw, eerst gaat het heel goed op het andere voer en dan gaat het mis en stapt u weer over". Ja maar het zetmeel/suiker gehalte is Hugo is best aardig vind ik, nl 24% en bij de Vito is dat iets van 10%. "Mevrouw dat is niet zo, Hugho heeft haast geen suikers en zetmelen, die andere fabrikanten zetten dat wel op de zak, maar er zit veel meer in hoor".

Maar die manenkam dan?? en zijn conditie?? "Ja u kunt er wat aan doen"
Oja?? hoe dan?? "Nou dan moet u er wel wat voor doen" "U moet Ge Huibers bellen, hij is de maker van het voer en komt dan langs om u paard te behandelen"
Toen dacht ik ja, en mijn spaarvarken legen (heb ik niet gezegd, maar moest van binnen wel even heel hard lachen).

"Mevrouw ik ben voor het eerst op een wedstrijd geweest en als je ziet hoeveel paarden daar lopen met buikpijn, is het te triest voor woorden".
Dus ik: "komt dat dan niet door te weinig ruwvoer, hebben ze geen maagzweer?"
"Nee mevrouw, met het ruwvoer zit het wel goed, het komt door het voer".
We kunnen volgens deze meneer er wel vanuit gaan dat alle paarden in Nederland genoeg ruwvoer krijgen en het altijd aan het voer ligt.. Ahum.

Afijn mijn moeder vond mij al wel heel lang aan de telefoon zitten voor alleen de vraag of Marstall op voorraad was.. en vroeg of later of deze meneer mij misschien iets wilde aansmeren nailbite2.gif ehh ja, het voer wat ik nu al voer en waar mijn paard het dus niet goed op doet.

Heel eigenwijs ben ik naar de zaak aldaar gereden en heb mijn vertrouwde Vito weer gehaald. Wilde eerst de Faser-Light ook meenemen, maar deze was al bijna over datum.. Owhh wat was ik blij mijn vertrouwde voer weer in de voerton te doen en de Hugho eruit te scheppen.
Jammer dan dat ik voer heb van een zakkenvullende fabrikant die geen verstand heeft van voeren..Maar dat praatje over Hugho beviel me evenmin.. Hebben ze dan bij Hugho het wiel opnieuw uitgevonden?? zal best, maar geeft mij die oude wielen dan maar, daar rij ik het beste mee!!

Oja en mijn kolieker die het nu goed doet op het voer van Sanequi (alleen verkrijgbaar bij DA).. dat waren ook oplichters. Dat voer deugt niet nailbite2.gif
Terwijl hij nu geen gaskoliek meer heeft en meer ontlucht van achteren dan ooit.
Ook Sanequi was troep.. toen was voor mij de maat helemaal vol frown.gif

This post has been edited by Torfi on 03-01-2011, 18:49:22
Myr
Posted: 03-01-2011, 19:00:24

Forumverslaafde
*

Member No.: 397

Hopeloos he, dit soort dingen. Goed dat je je niet hebt om laten praten. Dergelijke beweringen raken kant nog wal en zijn op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd.

Ik voer sanequi maar wil ook eens de vito proberen. Iemand enig idee waar ik dat op de Noord Veluwe kan halen, ruwweg tussen Apeldoorn en Zwolle?
Torfi
Posted: 03-01-2011, 19:04:50

Gæðingur
*

Member No.: 22

Ik ben vandaag in Harskamp geweest. Maar sta wel sterk in je schoenen wil je daar ander voer halen dan Hugho biggrin.gif
Myr
Posted: 03-01-2011, 19:20:59

Forumverslaafde
*

Ja, dat gaat hem dus niet worden biggrin.gif (Is trouwens ook nog een aardig eindje rijden van hier)
Yentl O'Hara
Posted: 03-01-2011, 19:28:20

Stapper
*

Member No.: 678

In Driebruggen zit ook een Marstall dealer, maar dat is misschien ook te ver? Je kunt het daar ook via internet bestellen en eventueel laten bezorgen (kost wel wat natuurlijk) ...

This post has been edited by Yentl O'Hara on 03-01-2011, 19:29:13
Lila77
Posted: 03-01-2011, 20:27:01

Forumverslaafde
*

Member No.: 576

hahaha, heel herkenbaar dit en toevallig ook met de Hugho (alleen ik had een tussenpersoon, die het nog heel netjes ging uitzoeken voor me)..volgens de beweringen moet het fantastisch zijn, nou ik heb het 2 maanden gebruikt, de kruidemix zonder haver en ik had 2 kanonnen staan! Waarvan 1 ook met een harde manenkam, opgefokt...dus huppa, overgestapt op de Marstall, faser Light ook.

Heel fijn adres:

www.equinetotaal.nl en deze meneer komt aan huis brengen, binnen een week, heel netjes..zelfs voor 1 zak, want ja, ik wilde testen voor ik weer met ellende zat, haha. Normale prijzen, die hij niet doorberekend in zn vervoer..dus het scheelt mij behoorlijk wat ritjes om aan het voer te komen en gesjouw met zakken.
Echt een aanrader deze man! Betalen via internet, factuur in mail..
Lucienne
Posted: 03-01-2011, 20:50:11

Forumverslaafde
*

Member No.: 127

Kim, ik kan die site niet vinden. Is het niet Equi totaal??
(en die site is niet actueel bijgewerkt, zie ik nu........nieuwsberichten uit 2006 confused.gif )

This post has been edited by Lucienne on 03-01-2011, 20:57:07
Ninx
Posted: 03-01-2011, 20:58:27

Forumverslaafde
*

Member No.: 807

Hihi, wel een leuk verhaal... dat heb je er dan weer wel aan over gehouden!!! Haha!

Maarre, Kim was me al voor... Equitotaal idd, hij levert aan huis! Super!
Koekie
Posted: 03-01-2011, 21:13:50

Forumverslaafde
*

Member No.: 142

Er is ook nog steeds geen nieuw voer winkeltje bij ons terug gekomen ?

Wel jammer want het is een mooi punt en mensen kunnen er zo in want alles is in 2009 opgeknapt .

Ik had toch iets terug verwacht , er waren best veel mensen enthousiast
thumbsup.gif en het liep best goed .

Dus als er geintereseerde zijn in het huren van een ruimte voor een winkel in paardenvoer / paarden spullen of iets dergelijks ??

Mail mij en ik breng je in contact met de verhuurder , en ineens is het een soort contact advertentie geworden rofl.gif rofl.gif
Drottning
Posted: 03-01-2011, 22:55:47

Renner
*

Member No.: 145

QUOTE (Myr @ 03-01-2011, 19:00:24)
Hopeloos he, dit soort dingen. Goed dat je je niet hebt om laten praten. Dergelijke beweringen raken kant nog wal en zijn op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd.

Ik voer sanequi maar wil ook eens de vito proberen. Iemand enig idee waar ik dat op de Noord Veluwe kan halen, ruwweg tussen Apeldoorn en Zwolle?

Op de site van Marstall kan je de dealers vinden.

Er zit er in elk geval eentje vlakbij Eerbeek die ook bezorgd!
Jana_Bjarni
Posted: 04-01-2011, 08:45:54

Forumverslaafde
*

Member No.: 728

QUOTE (Yentl O'Hara @ 03-01-2011, 19:28:20)
In Driebruggen zit ook een Marstall dealer, maar dat is misschien ook te ver? Je kunt het daar ook via internet bestellen en eventueel laten bezorgen (kost wel wat natuurlijk) ...

Dat ligt er denk ik aan..
Als er een verkoop adres in de buurt zit kun je het daar kostenloos laten bezorgen..
Ik heb vorige week nog 2 zakken Marstall besteld via hun eigen website en laat die dan bezorgen bij de molen hier in het dorp (die verkopen ook paarden brok en zijn dus ook verkooppunt van Marstall, maar hebben niets op voorraad).
Kost me verder niks extra! smile.gif

Onder 'contact' op hun website kun je bekijken welke verkooppunten er zijn in je eigen regio!

Succes!

Edit: Oeps, hierboven stond ook al een soortgelijk antwoord shame.gif

This post has been edited by Jana_Bjarni on 04-01-2011, 08:48:01
Myr
Posted: 04-01-2011, 10:28:41

Forumverslaafde
*

Ja, op de site vind ik de dichtsbijzijnde in Wezep. Daar ben ik twee jaar geleden geweest, maar dat had nogal wat voeten in de aarde, o.a. erg lange levertijd. Zal het toch nog eens proberen. Die link van Kim kan ik ook niet vinden, in elk geval geen webshop.
Katur en Nilsje
Posted: 04-01-2011, 10:36:05

Forumverslaafde
*

Member No.: 372

Ik heb de marstall via langwerden veevoeders. Brengen 1 x per maand of per 14 dagen de boel thuis. heel handig hoor!Heb de Isi en de wiesencobs, vooral die laatste bevalt super, kan je heerlijke slobber van maken en is alleen ruwvoer!
Groetjes!
hakon96
Posted: 04-01-2011, 16:42:45

Forumverslaafde
*

Member No.: 60

Zag dat marstall een zomer en winter versie heeft van de optimal. Is er ook iemand die zoiets voert?
hatid
Posted: 04-01-2011, 20:19:01

Stapper
*

Member No.: 112

Hier nog een tevreden Marstall voerder (Faser light en Isi robust). Wordt na een mailtje binnen een week aan huis bezorgd (in carport neergelegd met factuur) door Jan Wensink (zonder meerkosten). Ideaal!
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic Options Pages: (2) [1] 2 

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1166 seconds | Archive
disclaimer

IJslanderforum.nl kan op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor op het forum geschreven dingen en dergelijken.