Al enige tijd stond Torfi op Marstall voer, zowel de Vito als de Champion.
Perfect voer voor hem en hij deed het er super op. Toen Horsewellness dicht ging heb ik het voer gehaald bij de fam. Groven, maar dat moet op afspraak. Beetje onhandig, dus op zoek naar een oplossing.. ander voer.
Pavo is goed verkrijgbaar, geprobeerd, maar was het ook niet. Hier op stal is ook Hugho verkrijgbaar en dat geprobeerd. Maar nu een maand later heeft Torfi een dikke harde manenkam en is hij totaal uit conditie. Hij glimt niet meer en is na 30 minuten rijden totaal buiten adem. Ook het uitstappen duurt lang, voordat hij weer op adem is. En dat terwijl hij 5 dagen in de week gereden/gelongeerd wordt en altijd een super goede conditie had. Dus nee, dit was het zeker niet. Ik wil weer terug op de Marstall, maar dan wel makkelijk kunnen halen.
Afijn het is even 45 minuten rijden (heen en moet dan ook weer terug, totaal 1,5 uur onderweg... maar dat heb ik er voor over.. meteen een voorraad meenemen).
Vandaag belde ik die voerhandel of ze de Faser-light op voorraad hadden en de Vito, want anders rij ik voor Jan met de korte achternaam..
Waarom wilt u over op Marstall?? Ehh nou het bevalt me goed.
Wat voer u nu dan?? Hugho en dat gaat niet. Paard heeft een dikke opgezette manenkam, uit conditie ect...
En toen kwam het... mijn paard was aan het ontgiften. Hugho is het beste wat je kan voeren. Nee, de rest is allemaal bagger. Verkooppraatjes en zakkenvullers zijn het de fabrikanten van de andere merken.
"Kijk mevrouw, eerst gaat het heel goed op het andere voer en dan gaat het mis en stapt u weer over". Ja maar het zetmeel/suiker gehalte is Hugo is best aardig vind ik, nl 24% en bij de Vito is dat iets van 10%. "Mevrouw dat is niet zo, Hugho heeft haast geen suikers en zetmelen, die andere fabrikanten zetten dat wel op de zak, maar er zit veel meer in hoor".
Maar die manenkam dan?? en zijn conditie?? "Ja u kunt er wat aan doen"
Oja?? hoe dan?? "Nou dan moet u er wel wat voor doen" "U moet Ge Huibers bellen, hij is de maker van het voer en komt dan langs om u paard te behandelen"
Toen dacht ik ja, en mijn spaarvarken legen (heb ik niet gezegd, maar moest van binnen wel even heel hard lachen).
"Mevrouw ik ben voor het eerst op een wedstrijd geweest en als je ziet hoeveel paarden daar lopen met buikpijn, is het te triest voor woorden".
Dus ik: "komt dat dan niet door te weinig ruwvoer, hebben ze geen maagzweer?"
"Nee mevrouw, met het ruwvoer zit het wel goed, het komt door het voer".
We kunnen volgens deze meneer er wel vanuit gaan dat alle paarden in Nederland genoeg ruwvoer krijgen en het altijd aan het voer ligt.. Ahum.
Afijn mijn moeder vond mij al wel heel lang aan de telefoon zitten voor alleen de vraag of Marstall op voorraad was.. en vroeg of later of deze meneer mij misschien iets wilde aansmeren

ehh ja, het voer wat ik nu al voer en waar mijn paard het dus niet goed op doet.
Heel eigenwijs ben ik naar de zaak aldaar gereden en heb mijn vertrouwde Vito weer gehaald. Wilde eerst de Faser-Light ook meenemen, maar deze was al bijna over datum.. Owhh wat was ik blij mijn vertrouwde voer weer in de voerton te doen en de Hugho eruit te scheppen.
Jammer dan dat ik voer heb van een zakkenvullende fabrikant die geen verstand heeft van voeren..Maar dat praatje over Hugho beviel me evenmin.. Hebben ze dan bij Hugho het wiel opnieuw uitgevonden?? zal best, maar geeft mij die oude wielen dan maar, daar rij ik het beste mee!!
Oja en mijn kolieker die het nu goed doet op het voer van Sanequi (alleen verkrijgbaar bij DA).. dat waren ook oplichters. Dat voer deugt niet
Terwijl hij nu geen gaskoliek meer heeft en meer ontlucht van achteren dan ooit.
Ook Sanequi was troep.. toen was voor mij de maat helemaal vol
This post has been edited by Torfi on 03-01-2011, 18:49:22