| · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Welcome to Gangsters Inc's: Mobbed Up Forum. Part of the website http://gangstersinc.ning.com We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: |
![]() ![]() ![]() |
| MMFloors |
Posted: Apr 22 2009, 07:04 AM
|
|
Citizen Group: Members Posts: 5 Member No.: 2,861 Joined: 12-July 08 |
Aangezien ik zelf niet helemaal op de hoogte ben naar de Nederlandse onderwereld vraag ik het hier maar even. Voor mijn scriptie ben ik op zoek naar een grote bekende Nederlandse onderwereld baas die nog nooit is opgepakt/veroordeeld.
Het gaat er namelijk om dat ik mijn stelling kan ondersteunen met een voorbeeld (of twee): "Echter is het niet eenvoudig om leiders te arresteren en tevens te vervolgen. Zij zullen zichzelf niet laten compromiteren met een strafbaar feit. Als ze toch gearresteerd worden is het bewijs vaak marginaal. Een kroongetuige biedt hier de uitkomst. Het marginale bewijs dat er al gevonden is kan nu ondersteund en vergroot worden door gedetailleerde verklaringen van de kroongetuige." Anybody? (Overigens buiten Holleeder om, want die zaak speelt nog) |
| MMFloors |
Posted: Apr 22 2009, 07:16 AM
|
|
En nog een vraag:
Zijn er criminelen bekend die uit een criminele organisatie zijn gestapt en daarom zijn geliquideerd? Voorbeelden graag van voor 2006. |
| GangstersInc |
Posted: Apr 22 2009, 09:43 AM
|
![]() David the webmaster Group: Admin Posts: 2,722 Member No.: 1 Joined: 14-December 05 |
Ik denk dat het heel moeilijk wordt om Nederlandse bazen zonder veroordeling te vinden. De eerste waar ik aan dacht was Etienne Urka. Hij is weliswaar veroordeeld, maar naar ik meen kwam hij mooi weg. Sindsdien is het justitie ook niet meer gelukt om hem aan te klagen. Hij schijnt met pensioen te zijn.
Zelfs de onbekendere grote bazen hebben veroordelingen op hun strafblad staan. Misschien Pim van 't Hoenderdaal? Over je tweede vraag ga ik nog even peinzen -------------------- Check out the Gangsters Inc website for all your news and info about organized crime and the mafia!
|
| GangstersInc |
Posted: Apr 23 2009, 06:07 AM
|
![]() David the webmaster Group: Admin Posts: 2,722 Member No.: 1 Joined: 14-December 05 |
Ik denk ook dat de situatie in Nederland anders ligt dan in Italië en de VS. De grote bazen raken hier vaker dan daar verzeild in zaken met mensen die niet echt betrouwbaar zijn. Ze zitten er nog redelijk dicht op in vergelijking met de echte Maffia.
-------------------- Check out the Gangsters Inc website for all your news and info about organized crime and the mafia!
|
| MMFloors |
Posted: Apr 23 2009, 12:26 PM
|
|
Was er al bang voor dat het niet makkelijk ging worden. Dan zit er niets anders op dan het te herformuleren...
|
![]() |
![]() ![]() ![]() |